Bloggarkiv

fredag 29 oktober 2010

Hej!

Jag och Mathilda Frykberg kommer nu på söndag, den 31 november, försöka genomföra ett filmprojekt här i Göteborg och vi söker nu folk som på något sätt vill delta eller hjälpa till.

Tanken är att vi, med bil, båt och handkraft, ska frakta ett piano ut till Styrsö och sedan upp på Stora Rös, Styrsös högsta punkt, med utsikt ut över hav åt alla håll.
Där skulle vi slutligen vilja ha någon som spelar en bit.

Tanken är att skapa en oväntad men ändå igenkänningsbar situation i likhet med en svensk högtid.

Så, vi söker tex:

- någon som kan spela piano. (Lagomt bra)
- en bil med möjlighet att dra en släpvagn och någon med körkort.
- ett piano att "kassera" på ett berg.
- givetvis söker vi skådespelare! Som egentligen inte behöver skådespela alls utan mest bara vara delaktiga i transporten och beredda på att bli dokuementerade med filmkamera.


Projektet genomförs under mycket korta tidsramar (!!!), därför är vi glada om du vid intresse hör av dig så snart du kan!
Sprid också gärna vidare detta till folk du tror skulle kunna tänkas vara intresserade. Gärna folk i blandade åldrar, barn och äldre.

Maila i så fall:
mathildaem@gmail.com
helenmariabackstrom@gmail.com
Så återkommer vi med mer specifik information.

Mvh
Helen och Mathilda

P.S: Fika på Styrsö ingår!!!!

5 kommentarer:

Limpy sa...

Åh, jag som verkligen verkligen vill så mycket åka till gbg just nu och har en kollega som ska åka ner imorgon över dagen och det här låter så himla kul. Men min mamma är i Sthlm. Typiskt.

HMB sa...

ÅH! Men jag tror vi kommer skjuta fram det några veckor... haha... det blev kanske lite fööör impulsivt. SÅ du har fortfarande chansen att vara med!

Limpy sa...

Tur för mig! Föreslår 11-12 december. Vad sägs?

HMB sa...

Mja. Det kommer eventuellt ske lite tidigare än så. Helgen efter den 25:e november tror jag.

Limpy sa...

Typiskt, den helgen är mindre bra. Men det blir säkert bra ändå.