Bloggarkiv

måndag 1 oktober 2012

312A

Söndag/
Mostallrik från Sibylla på torget. Höst och sol från en parkbänk. Köpte en bok som heter Nationalekonomi för nyfikna. Alltså jag är verkligen nyfiken – och samtidigt alldeles för ointresserad. Läste ett kapitel sen fick det räcka. Skulle sammanfatta vad jag läst idag men kom bara ihåg ord, inte själva resonemanget. På kvällen drack jag vin och skrev jag en lista över saker jag vill göra:
åka till Sunne,
bli godman,
öva på att springa ett marathon,
skaffa nya löparlurar,
skriva en text om folk som inte känner som de förväntas,
skaffa glasögon,
starta ett nytt fotoprojekt med mormors gamla vanliga kamera
bland annat.

Måndag/
Gick en tidig promenad och lyssnade på P1. Har bestämt mig för att sluta vara så beroende av min iPhone så jag lämnade den hemma när jag drog till jobbet. Åt torsk och potatis till lunch. Tappade en sko på vägen till gymmet. Tjugo minuter crossfit och nu ska jag läsa en bok om en man som håller på att dö. Glömde lurarna på jobbet.

Inga kommentarer: