Bloggarkiv

tisdag 29 mars 2011

Anteckning 91A

Jag avskyr när inte andra människors humör är synkroniserat med mitt. Ur mitt egocentriska världsbildsperspektiv tycker jag att det är extremt påfrestande att vara på fantastiskt humör bland dryga gnällspikar. Detsamma gäller givetvis omvänt: det är otroligt irriterande med glada människor när man själv befinner sig i ett slags mentalt helvete. Som jag ser det borde vi utse en person som styr dagens humör. Det här är givetvis inte bara för min skull utan som jag ser det: en tjänst för hela samhällskroppen. Endast legitimerade människor skulle få vara på motsatt humör, detta enbart i något slags balans och terapeutisk syfte.
Det allra bästa vore förstås om ni kunde utse mig till någon slags demokratisk envåldshärskare men som jag förstått det så är ni inte många procent, på detta snurrande jordklot mitt i rymden, som vet ert eget bästa.

Inga kommentarer: